24 Ağustos 2014 Pazar

JAPONLUYORUM'un 1 Senelik Değerlendirmesi


Siteyi yeniden etkin haline getirmeyi düşünüyordum uzun zamandır. bir türlü başlayamıyordum. Hem işimden dolayı hem de biraz üşengeçlik. Ama artık bu işi daha fazla uzatmadan site yönetimine devam etme kararı aldım. Ve fark ettim ki 1 seneyi geçmiş açalı bir site değerlendirmesi yapayım ve sizlerle paylaşayım dedim.

İlk gönderiyi 09 Temmuz 2013'da yayınlamışım. Son gönderiyi ise 25 Aralık 2013'te "Kokoloji" ile yapmışım. Yani arasında yaklaşık 6 ay varmış ve ben bu sürede 71 gönderi yayınlamışım. Hatta son gönderiyi yayınlayalı bile 1 sene olacakmış neredeyse.



Bu 1 sene içerisinde siteye 9950 kere giriş yapılmış. Tabi ki çok çok az kişi demek oluyor. Gönderiler içinde en az " Nükleersiz Bir Dünya İçin..." isimli gönderime giriş yapılmış. En çok da "Anime İçerikli En İyi 10 Site" giriş yapılmış. Tabi ki buna hiç şaşırmadım. Çünkü az girilen gönderilerim genelde kopyala-yapıştır tekniği ile yaptığım gönderiler. Bunu yaptığıma utanıyorum ama bunlar ilk başlardaydı ve acemi idim. Bir daha böyle yapmayacağım En çok girilen gönderilerim ise özgün paylaşımlarımdı. Bu özgün paylaşımlar artık sürekli olacak.

Blog'um hakkında beni en çok memnun eden olay "Anime İçerikli En İyi 10 Site" isimli gönderimin Google aramalarında hep ilk başta çıkması. Bilen bilir bunu başarmak özellikle bir acemi için çok zordur. Ama yaptım oldu işte. Özellikle şu aramalar yapıldığında: "anime siteleri, en iyi anime sitesi, en iyi anime siteleri, anime izleme siteleri, en iyi anime izleme sitesi vb...". Ayrıca bu gönderiye 19 yorum yapılmış. Yorumlar arasında Anizm ve Turkanime'nin yöneticilerinden de gelen yorumlar vardı. Maalesef bazıları silinmiş.

Blogun temasına gelince ufak bir kaç değişiklik yapabilirim. Mesela renklerini ve menüyü değiştirmeyi düşünüyorum ama çok büyük değişiklikler yapmayacağım.

Bir kaç hafta içinde alan adı almayı düşünüyorum. Artık blogspot'tan kurtulmak istiyorum.

Sosyal medyada da daha etkin olmaya çalışacağım. Eski Twitter adresi banlandı ama yeniden açacağım. Facebook'ta ise paylaşımlara ağırlık vermeye çalışacağım. Zamanla Facebook, Twitter ve Blog'a yeni yazarlar da katıp ekip kuracağım.

Bir kaç hafta içinde siteyi aktif hale getirdiğimde listelere ağırlık vermeye çalışacağım. Sonrasında ise anime/film tanıtımlarına ve haberlere asılacağım. Yer yerde Japon Kültür'ü hakkında paylaşımlar yapacağım Ayrıca Japonca dersleri de yayınlamayı düşünüyorum.

Hadi bakalım hevesimi yitirmemek dileğiyle

Yorumlarınızı bekliyorum. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler